robotika

Internet věcí (IoT) – seznamte se

Internet věcí (anglicky Internet of Things, zkratka IoT) je v informatice označení pro síť fyzických zařízení, vozidel, domácích spotřebičů a dalších zařízení, která jsou vybavena elektronikou, softwarem, senzory, pohyblivými částmi a síťovou konektivitou, která umožňuje těmto zařízením se propojit a vyměňovat si data.

Začínáme s robotickou stavebnicí VEX IQ

Technické a přírodovědné vzdělávání v našem školství značně „pokulhává“ za současnými možnostmi a trendy. Již mnoho let jsme kritizováni právě za malou podporu nových trendů v přírodních vědách a technických oborech. Naštěstí se tato situace pomalu mění. Nové výukové prostředky tak mohou přinést do výuky zcela nové prvky, které dětem doslova „učarují“. Jedním z takových výukových prostředků je robotická stavebnice VEX IQ. Možnosti zařazení této stavebnice do výuky jsou téměř neomezené. A není to jen nějaké „hraní si s kostičkami“.

Začínáme s 3D tištěnou robotickou stavebnicí m-BITBEAM

Technické a přírodovědné vzdělávání v našem školství značně „pokulhává“ za současnými možnostmi a trendy. Již mnoho let jsme kritizováni právě za malou podporu nových trendů v přírodních vědách a technických oborech. Naštěstí se tato situace pomalu mění. Nové výukové prostředky tak mohou přinést do výuky zcela nové prvky, které dětem doslova „učarují“. Jedním z takových výukových prostředků je 3D tištěná open source robotická stavebnice m-BITBEAM.

Začínáme s robotickou stavebnicí LEGO Education SPIKE

Technické a přírodovědné vzdělávání v našem školství značně „pokulhává“ za současnými možnostmi a trendy. Již mnoho let jsme kritizováni právě za malou podporu nových trendů v přírodních vědách a technických oborech. Naštěstí se tato situace pomalu mění. Nové výukové prostředky tak mohou přinést do výuky zcela nové prvky, které dětem doslova „učarují“. Jedním z takových výukových prostředků je robotická stavebnice LEGO Education SPIKE Prime. Možnosti zařazení této stavebnice do výuky jsou téměř neomezené. A není to jen nějaké „hraní si s Legem“.

Robotické a konstrukční stavebnice – seznamte se

Robotické a konstrukční stavebnice mohou přinést do výuky zcela nové prvky, které dětem doslova „učarují“. Mezi nejznámější u nás patří např. LEGO Mindstorms, (nově také LEGO SPIKE), VEX IQ, Fischertechnik, Makeblock). Možnosti zařazení těchto stavebnic do výuky jsou téměř neomezené. A není to jen nějaké „hraní si s Legem“. Jde o podstatně širší tematiku, která všeobecně rozvíjí logické myšlení, podporuje systematický přístup i technické dovednosti a vede k týmové spolupráci při řešení konkrétních problémů.

Ozobot ve výuce

Jedním z velice populárních vzdělávacích robotů je Ozobot. Ozobot může být pro učitele výbornou pomůckou, která má potenciál komplexně rozvíjet žáky, a to napříč věkovými kategoriemi. S Ozobotem můžeme ve výuce postupovat nejen v duchu konceptu STEM/STEAM, rozvíjet projektovou a badatelskou výuku, ale nenásilně vzdělávat žáky také v oblasti informatického myšlení.

Chytré vzdělávací „hračky“ ve škole – seznamte se

Polytechnické vzdělávání v našem školství značně „pokulhává“ za současnými možnostmi. Přitom dobře víme, že aktuálním trendem je stále větší důraz na přirozené využívání nejrůznějších moderních technologií přímo ve výuce a současně na přesahy mezi jednotlivými předměty. S chytrými „hračkami“ můžeme ve výuce postupovat nejen v duchu konceptu STEM/STEAM, rozvíjet projektovou a badatelskou výuku, ale nenásilně vzdělávat žáky také v oblasti informatického myšlení.

Arduino – seznamte se (programování, robotika a měřicí systémy trochu jinak)

S větší podporou technického vzdělávání se na naše školy začaly postupně dostávat různé robotické stavebnice. Robotické stavebnice jsou výborným univerzálním výukovým prostředkem, který rozvíjí myšlení i kreativitu žáků. Jejich nasazení má ale i svá úskalí. Jedná se především o problém vysoké ceny takovýchto stavebnic. Tím je prakticky znemožněno, aby si stavebnici pořídili žáci domů (s výjimkou těch z movitějších rodin) a jsou tak odkázáni pouze na hodiny ve škole.

Stavba, provoz a údržba 3D tiskárny

Vzhledem k nebývalému nástupu cenově dostupných řešení 3D tisku je jen otázkou, kdy se začnou 3D tiskovými technologiemi vybavovat běžné školy. Zásadní otázkou ovšem je, jakou tiskovou technologii pořídit. Jaké řešení je vhodné pro školu? Jednou z možností je pořízení proprietárního řešení, které je obdobné jako při pořízení klasické běžné „papírové“ tiskové technologie. Co to znamená? Můžeme si to přiblížit příkladem, který dobře známe — tj. zakoupíme např. inkoustovou tiskárnu od firmy Epson.

Začínáme s robotickou stavebnicí LEGO Mindstorms

Technické a přírodovědné vzdělávání v našem školství značně „pokulhává“ za současnými možnostmi a trendy. Již mnoho let jsme kritizováni právě za malou podporu nových trendů v přírodních vědách a technických oborech. Naštěstí se tato situace pomalu mění. Nové výukové prostředky tak mohou přinést do výuky zcela nové prvky, které dětem doslova „učarují“. Jedním z takových výukových prostředků je robotická stavebnice LEGO Mindstorms. Možnosti zařazení této stavebnice do výuky jsou téměř neomezené.

Přihlásit se k odběru RSS - robotika